lördag 27 oktober 2012

Bullar Med Chokladfyllning

I torsdag hade jag mitt recept på Rimbobullar och berättade att man också kunde baka någonting annat mumsigt av degen. Skrev att jag skulle berätta i helgen så här kommer godingen :) Det är min egen variant på Rimbobullar som är fyllda med choklad. Det brukar ju bli några bitar över när man bakar Rimbobullar om det beror på att jag har mycket fyllnad i vet jag inte. Så här gör jag i alla fall de här chokladbullarna.

Använd alltså samma deg som till Rimbobullarna.

Till fyllnaden:
Marabou schweizernöt
hackade hasselnötter
mjukt smör
När rutorna är kavlade så breder jag på lite mjukt smör, lägger på lite hackade hasselnötter och så en bit schweizernöt. Gör ett tätt litet knyte och lägger bullen i en pappersform med skarven neråt.

Hackade hasselnötter på toppen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar