måndag 2 september 2013

Gigantiska Chokladmuffins :)


Inställd måndagspromenad gjorde att jag plötsligt hade lite måndagstid över och då blev det några chokladmuffins. Oj oj säger jag bara, för himmel vad de blev vidlyftiga :) så att säga. De gamla Nalle Puh formarna som är jättegulliga brukar funka, men idag orkade inte kanterna hålla emot. Mindre smet hade nog varit en bra idé eller en sådan där "modern" muffinsplåt som man sätter ner formarna i ni vet, som jag inte har. Men inga problem egentligen muffinsarna är redan uppätna, de brukar aldrig hinna längre än till gallret :) RECEPTET finns här till de här muffinsarna som blir som små kladdkakor.

8 kommentarer:

  1. Just sådana här brukar jag göra ofta, helt underbara! Går snabbt att slänga ihop om det är tomt i kakburken! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  2. Åh, kladdkakemuffins är ljuvligt gott! :)
    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. kladdmuffins är så gott.. jag har 3 såna där muffinsplåtsformar..o det är så bra att sätta pappersformen dit då flyter de inte ut..nu vet du vad du ska önska dej till julklapp!!Du kan hitta på loppis också.ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. Oj, oj så sugen jag blir! Haft en sådan där halvfastedag i dag och nu är jag
    ganska så sugen på att äta något!
    Bäst jag går och lägger mig fort!
    Klart du måste ha en muffinsplåt, sätt upp det på önskelistan direkt!
    Kram
    M.E

    SvaraRadera
  5. Sådana muffins är jättegoda förstår de blir uppätna snabbt. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. Så gott med kladdiga chokladmuffins :) Kram Anna

    SvaraRadera