fredag 27 september 2013

Den Andra Systern Boleyn

Ibland blir man överraskad, för några dagar sedan såg jag att den här filmen skulle gå på tv ikväll men glömde helt bort det och för en stund sedan satt jag på tv:n och kikade runt lite. Då började filmen om en minut och jag satt kvar och den verkar vara precis så bra som jag minns att boken var. Nu har jag pausat filmen, brygger lite thé och så ett litet inlägg här på bloggen :)

Boken var länge sedan jag läste och jag gillar alla Philippa Gregorys böcker, det är någonting med miljön, de historiska vindslagen, personbeskrivningar som gör att i alla fall jag dras med. Och så är det ju alltid härligt att läsa en riktig kärleksroman med allt som hör 1500-talet till, gods, gårdar, maktspelet, klänningar, en och annan jungfru och tappra män. Jag kan verkligen rekommendera boken.

Nu blir den en oväntad filmkväll här. Ha en riktig härlig fredagskväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar