lördag 17 augusti 2013

New York Resan Del 3 - Fantomen Och Stålmannen



På resan passade vi även på att gå på bio, The man of Steel. Vi gick på en biograf som var noga utvald, nämligen en väldigt stor där de alltid har alla storpremiärer. Salongen här rymde 1400 personer och allt var i rött, gult och STORA kristallkronor, mycket snyggt och stort. Självklart köpte vi popcorn också den största som fanns :) och den var STOR!

Filmen då?
Den var riktigt bra. Inte en film jag själv hade valt men jag är jätteglad att jag såg den och den var riktigt spännande och äntligen fick jag lite koll på stålmannen. Dessutom tycker jag filmen var väldigt bra gjord. Har ni inte sett den så tycker jag att ni ska det.

En kväll var vi på musical också och då valde jag såklart Fantomen på operan, med Peter Jöback i huvudrollen. Hur bra var den? Helt underbart och så bra det bara kunde vara. Jag gillar ju både musical och Jöback :) Hela uppsättningen var storslagen och med bra scenlösningar och Jöback var bara så bra han kan vara. Var väldigt nöjd när vi gick hem den kvällen för det här var någonting som jag verkligen hade längtat efter och kul att dela det med familjen.

2 kommentarer:

  1. Åh så avundsjuk jag blir! Tänk att pricka in resan med när Jöback spelar huvudrollen. Förstår att det var en upplevelse! Kanske dags att virka en superhjälte??
    Kram Elin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst var det bra gjort :) Tack för tipset får kanske virka en superhjälte, Kram Karin

      Radera