lördag 5 januari 2013

Drink Med Campari :)

Ok, en lördag som den här innan det är dags att börja jobba igen efter ledigheten eller kanske innan det på allvar behövs att börja ta tag i mathållningen igen efter alla goda dagar med jul, nyår och kalas. Pilatesboll har ju nämnts på min blogg idag i en kommentar och jag ska ärligt erkänna att jag rullade av :) Men en drink utlovades ju i rubriken och här kommer en av mina favoriter.

Campari med färskpressad juice.
Plocka fram Campari och juicepress
Pressa 1 Grape, 4 apelsiner och 1/2 citron = 0,5 liter juice.

Det räcker till 4 glas lite mindre eller två lite större. Fyll glasen till hälften med isbitar fyll på med 1/4 del Campari och 3/4 pressad Juice. Rör om och sedan är det klart att njuta.

Tar man bara juice och isen blir det ett alkoholfritt alternativ.

1 kommentar:

  1. Det ser inte fel ut alls. Men man får nog ta fram lite redskap nu efter all god mat man stoppat i sig. Men som jag brukar säga rund o go o gla det är mitt motto. Ha en skön söndag kram Beijan

    SvaraRadera