söndag 16 december 2012

Lucka 16, Dajm


Julgodis kan man ju inte vara utan så idag fyller jag på med en Dajm. I lucka 9 hade jag ju Mozartkulor och lite senare idag kommer det recept på tryfflar. Trevlig att ha lite olika julgodis istället för dessert tycker jag.

Recept, Blanda allt i en kastrull och låt koka i 3 minuter. Häll upp på bakplåtspapper och in i frysen, kylen eller i snön beroende hur bråttom det är :) Bryt sönder kakan och ät!
Om det är någon som undrar vad jag hade i paketen som låg i snön i fredag så var det just en laddning Dajm.

1 msk sirap
1 msk mjöl
1 tsk cacao
0,5 kaffekopp socker
1, 5 msk smör

2 kommentarer:

  1. Tror faktiskt inte jag smakat den dajmen sedan jag flyttade hemifrån och det var ju inte igår precis!!
    Ha en bra adventssöndag.
    Kram från kusinen

    SvaraRadera
  2. Hej på dig!
    Det var roligt då kan du ju göra lite Dajm idag. Kram Kusin K

    SvaraRadera