fredag 21 september 2012

Virkat Mobilfodral Med Mormorsrutor


Idag har mitt mobilfodral av mormorsrutor blivit klart. Jag virkade fyra mormorsrutor i bomullsgarn med virknål 3,5. Mitt mönster på mormorsrutor finns HÄR. Till de här mormorsrutona som jag ville ha ganska kompakta och täta virkade jag 5 lm till ringen och jag hade ingen lm mellan stolparen, mem i hörnen hade jag 1 lm mellan stolpparen. Började med att virka ihop rutorna två och två och sedan virkade jag en kant runt hela fodralet. Storleken passar perfekt till en Iphone, så det här får nog bli en liten present.

Kom precis på att jag aldrig haft mönster på virkade mobilfodral på bloggen innan. Även om de är lätt att virka så kommer det några mönster till de närmsta dagarna.

Dagens steg: 10030 (en rask och mycket frisk morgonpromenad, det har väl aldrig hänt innan :) men det kanske har sina fördelar att börja lite senare ibland och vad pigg jag har känt mig hela dagen)

4 kommentarer:

  1. Snyggt men min matte skulle nog aldrig hinna stoppa ner sin mobil i ett sådant fodral! Ha ha... hon håller koll på skärmen hela tiden!
    Ha en trevlig helg!
    Puss från Melody

    SvaraRadera
  2. Hejsan, vill hon ha fodralet så kan jag skicka det på posten till henne, Kramis

    SvaraRadera
  3. Mormorsrutor går alltid hem, snyggt och fina färger / Ulla

    SvaraRadera