fredag 4 maj 2012

Recept På Undergrytan

Här kommer recept och dieten på undergrytan. (recepet har jag fått av en kompis men finns under namnet underdiet på flera sidor på nätet) Jag skriver receptet här och hur jag gjorde.


Bara att hacka och skära
6 stora lökar
1 medelstort vitkålshuvud
4 morötter
1 selleri
3 köttbuljongtärningar (jag tog grönsak istället)
2 burkar krossade tomater (800g)
2 gröna paprikor
2 påsar löksappa
svartpeppar och vitlökspulver (efter smak), jag tog bara i svartpeppar men hade kunnat uteslutit det också för grytan har en jättebra och stark smak i alla fall.




Dags för långkok
Skär alla grönsakerna skivor och bitar, lägg i en stor gryta. Fyll på med vatten så det tacker grönsakerna. Lägg i de andra sakerna och ev. kryddor. Låt grytan koka 1 timme.

Jag gjorde på hela recepter och använda mig av en gryta på 16 liter, den är riktigt stor den :)  det blir väldigt mycket mat. Jag ska försöka skriva upp hur mycket det blir varefter jag äter så jag kan skriva in det här sedan. Jag tänker frysa in i lagom stora potioner och sedan är det bara att ta fram och värma varefter jag blir hungrig :) Grytan blev inte så tjock som jag trodde och kanske hade jag i lite för mycke vatten, men tycker det blir bra för jag gillar soppor som är mixade och det kommer funka perfekt med den här grytan.

Tanken med grytan är att man ska äta av den när man känner sig hungrid och att man då kan äta så mycket man vill. De sammansatta råvarorna förbränner kalorier fort.

Grytan är klar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar