måndag 23 april 2012

Räkor I Krämig Saffranssås


Den här var en ny rätt för oss som jag hittade i min receptpärm och det gick snabbt att laga och var jättegod, rekomenderas varmt.

Funkar himla bra utan creme fraichen också.
Detta behövdes:
färska champinjoner i stora bitar
sockerärtor
en halv röd paprika
1 halv purjo eller en liten
1 burk creme fraiche (lätt hade jag)
1 kuvert saffran
1 msk hummerfond
1 vitlöksklyfta
salt och svartpeppar
400 g skalade räkor




Stek champinjonern i lite olja och tillsätt sedan de andra ingredienserna utom räkorna. Låt puttra några minuterna och tillsätt sedan räkorna som bara ska hettas upp. Jag åt en sallad till men ris funkar säkert också bra
.

Dagens steg: 10100 (bra och imorgon blir det lång skogspromenad hela dagen)

1 kommentar:

  1. oj det är gott med saffran i maten

    det var en irakisk vän som lärde mig använda saffran i maten
    jag har det mest i riset

    SvaraRadera