onsdag 21 mars 2012

Hello Kitty Kudde


Hittade bilden jag tog på min Hello Kitty kudde som jag syddde för ett tag sedan men glömt att visa här på bloggen. Kudden är sydd i flecce. Å här gjorde jag, först kopierade jag upp en liten bild till ett A3 sedan nålade jag fast A3bilden på fleccetyget. Sen sydde jag i alla konturer med en tät och bred zickzack direkt på papperet, som jag bara drar bort försiktigt sedan. Det blir ett bra och effektfullt resultat att göra så tycker jag. Sedan sydda jag på rosetten och ögonen som applikationer.

Dagens steg: 10505 (perfekt promenadväder i kväll, ja en riktig vårkväll skulle man kunna säga)

2 kommentarer:

  1. Men shit vilken fin kudde :) Så duktig du är! Kramis

    SvaraRadera
  2. Tack vad snäll du är. Ja, det här är en riktig "karamellkudde".
    Kram Karin

    SvaraRadera