tisdag 21 februari 2012

Semlor Semlor Semlor Semlor Semlor Semlor Semlor Semlor Semlor Semlor


Idag är det den stora semle dagen och inte vilka semlor som helst utan semlor från Brödboden Visby. Jag fullkomligt älskar semlor och jag äter bara de godaste, avstår gärna de som jag vet inte är superbra typ 2-pack i matbutiken. Avstår hellre en halvbra semla för jag vet att jag blir besviken och ja, jag är nog en semlesnobb helt enkelt. De här semlorna är bakade av kärlek massor florsocker, riktigt grädde med bra smak och mandelmassa som smälter i munnen med finhackad mandel i och självklart en supergod mjuk kardemummabulle. Just nu vet jag inget ställe som har bättre semlor och då har jag provat många.

Dagens steg: 7080 (behöver nog gå mera om jag ska äta någon mer semla de närmaste dagarna)

1 kommentar: