torsdag 16 februari 2012

Lax Och Spenat Gratäng

Idag har jag gjort en lax och spenat gratäng som jag provat några gånger nu och som jag verkligen tycker är god, en förutsättning är förståss att man gillar spenat. Jag har tagit väl tinad hackad spenat (mäng efter tycke och smak, men det är bra om fisken åker ner en bit i spenaten) och blandat det med en hackad gul lök i en ugnsfast form. Sedan har jag skurit en tinad potinsbit lax per person i mindre bitar och lagt ner i formen, kryddat med örtsalt och svartpeppar. Har man inget mer i formen blir det en mycket nyttig variant,  men självklart kan man blanda i grädde eller riven ost då blir det mer krämigt. Täck sedan formen med folie och ha den i ugnen 30 min i 225 grader. Snabbt och enkelt att tilllaga och himla gott!

Dagens steg: 8540 (känns som att lite ork kommer tillbaka nu, mycket bra)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar